Woord van de Gouverneur D102L

Woord van de Gouverneur D102L

Lieve dames Fifty One Ladies,

Alweer is een maand voorbij gevlogen en staat mei aan de deur.

Die deur zullen we met plezier openen en hopen dat het zonnetje elke dag een beetje meer van de partij mag zijn. Inderdaad we snakken allemaal naar wat meer zon en licht in ons dagelijks bestaan.

Maar wij, enthousiaste Ladies, wij brengen het zonnetje in onze club, toch?

Enthousiasme en enthousiasmeren zijn woorden die ikzelf vaak gebruik bij mijn gouverneursbezoeken. Voor mij zijn het woorden die oh zo belangrijk zijn, meer nog, zelfs essentieel voor een goede clubwerking. Enthousiasmeren is bezielen, tot geestdrift brengen en ervoor zorgen dat mensen er erg veel zin in krijgen.

Enthousiasme geeft een boost en kan een ongeziene band smeden binnen een club en… een enthousiaste club is een goed draaiende club.

En een goed draaiende club die wordt echt makkelijk in de kijker gezet. Misschien doen we dit nog veel te weinig ?

Ik zou zeggen laat jullie club stralen, laat al jullie activiteiten voorpaginanieuws worden waar er niet omheen kan of over gezien worden. Ook jullie cheque uitreikingen moeten dubbel en dik in de glans gezet worden.

De dames – Ladies – clubs zijn klein in aantal maar groots in daden en resultaten, dat zullen ze geweten hebben! Ons enthousiasme zullen we opnieuw laten spelen bij de komende activiteiten , want heel veel uitdagingen liggen nog voor ons, om er maar enkele te noemen : de “Dag in de Zoo” , de Maatjes, en zeker niet in het minst het Congrès in Zwitserland , waar ze onze aanwezigheid en enthousiasme
zullen voelen.

Weet dames, positiviteit is een mindset die je kan oefenen door elke dag consequent drie dingen op te noemen die de moeite waard waren. Geen van ons zal daar grote moeite voor moeten doen, toch?

Annie CHAMON
Gouverneur D102L
Fifty-One Club Brussel-Noord Ladies