![Fifty-One Clubs](https://www.fiftyoneclubs.be/wp-content/uploads/2022/12/logo-fifty-one-clubs222.png)
![Woord van de Gouverneur D102L](https://www.fiftyoneclubs.be/wp-content/uploads/2023/01/2023-01-10-17_06_48-Footer-digitale-nieuwsbrief-FO-Banner-96x24in.png)
Woord van de Gouverneur D102L
Lieve dames Fifty-Oner’s
Hoe het voorwoord tot stand komt? Soms gaat het heel vlot, misschien wel vanzelf, maar heel soms ben ik bijna sneeuwblind door TE lang naar een fel wit, leeg blad te staren. Gelukkig komt de inspiratie langzaam toch op gang en gaan we verder met een gekend cliché, maar nu werkelijkheid, wat is toch die eerste maand van het nieuwe jaar voorbij gevlogen! Zijn we ondertussen uitgefeest? Of enkel bekomen van wat voorbij is en kijken we nu vol goede moed uit naar het volgende feest?
Hoe dan ook, februari is er, en het is een maand met heel veel variaties in thema’s, ook al is het de kortste maand van het jaar. We hebben van in het begin de Tournée Minerale met zijn gezonde levensstijl waarbij we met deze te volgen, weten dat we héél zorgzaam moeten zijn voor onszelf, maar er is ook Valentijn waarbij we met héél veel liefde en zorgzaamheid willen omringd en omarmd worden.
In een korte omschrijving: februari, het is fijn er te mogen zijn en vooral er te mogen zijn voor elkaar en… vergeet vooral niet, dames, er ook te mogen zijn voor jezelf.
En dat zullen we, er zijn op de Algemene Vergadering van ons District op 12/3/2024 in Beringen, die gestuurd wordt door FOC VOLUNTARIA, waarvoor onze oprechte dank namens D102L. Jullie hebben de uitnodiging zeker en vast allemaal al zien passeren. Nu nog inschrijven en ik ben zeker dat ik jullie massaal zal mogen begroeten en dat ik fier zal mogen zijn op de vertegenwoordiging van onze 12 clubs.
Fifty-One doelstelling zou ik graag willen omschrijven als ruimte en tijd maken om kwetsbare mensen te helpen. Wij dames zijn uitstekend geplaatst om daarvoor te ijveren en te realiseren. Wij dames kunnen mensen die het moeilijk hebben, vooruit helpen, hen steunen in het vinden en behouden van hun eigenwaarde.
Een uitspraak van Angela Merkel, Bondskanselier van Duitsland, die mij getroffen heeft en altijd bij mij is blijven hangen is:
“Meisjes in Duitsland weten dat ze kapper kunnen worden, maar nu weten ze ook dat ze Bondskanselier kunnen worden.” dit, samen met de “Wir schaffen das” uitspraak, wil ik meegeven aan iedereen, en aan Angela: “meisjes in ons land kunnen dat ook!”.
Hope to see you all op de Algemene Vergadering.
Annie CHAMON
Gouverneur D102L
Menu
feb. 08, 2024
Bulletin Februari 2024
feb. 08, 2024
Woord van de Gouverneur
feb. 08, 2024
Woord van de Gouverneur D102L
feb. 08, 2024
Machtsoverdracht D102L
feb. 08, 2024