Woord van de Gouverneur D102L

Woord van de Gouverneur D102L

Lieve dames Fifty-Oner’s

We zijn januari 2024 en voor velen onder ons ligt het meeste feestgedruis achter ons. Nu is het even in alle rust en sereniteit bekomen.

Januari is traditiegetrouw DE maand van het uitwisselen van nieuwjaarswensen.
Dit is wat ik hier in naam van het ganse Districtscomité in de allereerste plaats wil doen:
ik wens voor jullie allen een héél gelukkig en voorspoedig en vooral gezond 2024!

Voor enkele clubs is de jaarwissel ook een bestuurswissel en graag wil ik de nieuwe comitéleden die een functie hebben opgenomen, hiervoor danken en wens ik hen een sterk werkjaar en een intense clubbeleving toe.

Ook in het District is er een wissel. Na het ontslag van Ann Fissette hebben we een nieuwe bulletin verantwoordelijke Linda Seegers. Dank je wel Linda, het bulletin is in goede handen.
Graag wil ik Ann bedanken voor de voorbije jaren als bulletinverantwoordelijke.

Wat deze jaarwissel ook met zich meebrengt is een verhoging van het jaarlijks lidgeld. Veel is het niet, maar we moeten toegeven, dat alles duurder wordt en we mogen ook niet uit het oog verliezen dat we de laatste vijf jaar geen verhoging hebben gehad. Conclusie: al bij al valt dit nog mee.

Onlangs las ik dat zeven op tien Belgen vinden dat voldoende slaap en rust het belangrijkste recept is voor mentale fitheid en dat ook 70% zichzelf oplaadt met een fikse dosis beweging. Oké dacht ik, dat is zo, maar ik denk ook dat wij dames Fifty-Oner’s, onze mentale fitheid opladen met onze inzet voor de goede werking van de clubs. Ik krijg een goed en warm gevoel als ik zie welke inzet er is in de Clubs D 102 L , en alles begint met (of bij) een goed gevoel. En dat goed gevoel was er telkens als ik een Club mocht bezoeken, niet in het minst bij de eerste kennismaking met de nieuwe opgerichte clubs.

Mag ik nu al jullie aandacht erop vestigen, dat de Algemene vergadering van het District D102L, met als gastclub FOC VOLUNTARIA, zal doorgaan op DINSDAG 12 MAART 2024 in Beringen.  De uitnodiging hiervoor kan je verder in dit Bulletin vinden.

Er rest mij enkel nog jullie allen een fijne maand januari toe te wensen en uit de grond van mijn hart hoop ik jullie allemaal te mogen begroeten op de Algemene Vergadering en misschien zelfs nog vroeger.

Tot dan,

Annie CHAMON
Gouverneur D102L